instructiuni proprii ssm pentru personal tesa

Instructiuni proprii SSM pentru personal TESA 

 Fiecare angajat trebuie sa cunoască si sa aplice normele de securitate a muncii in biroul sau  incaperea in care isi desfăşoară activitatea. 

 Personalul este dator sa semnaleze: 

· orice accident ori incident de munca; 

· toate situaţiile periculoase de munca.  

 In incaperi se vor păstra numai piese de mobilier (birouri, scaune, mese, dulapuri, casa de bani,  etc) in perfecta stare de funcţionare, amplasate astfel incat sa nu provoace accidente; 

 Orice element de birotica depistat ca defect va fi reparat imediat. Daca acest lucru nu este posibil,  obiectul va fi retras in magazie, astfel incat sa nu se permită folosirea sa in stare defecta si sa fie  eliminata astfel posibilitatea producerii unui accident; 

 Repararea biroticii se va executa numai de personal calificat, de la unităţi de profil. 

 Orice fel de reparaţii la instalaţiile electrice (tablou de siguranţe, prize, cabluri defecte etc),  sanitare, de incalzire, gaze si alte asemenea se vor executa prin firme specializate pe baza de comanda. 

 Cablurile de alimentare a aparatelor (lămpi de birou, calculatoare etc.) vor fi amplasate astfel incat  sa se elimine posibilitatea accidentării prin împiedicarea persoanelor. Periodic se va verifica integritatea  acestora pentru eliminarea oricărui pericol de electrocutare. 

 Este interzisa utilizarea oricăror echipamente electrice prezentând defecţiuni: prize sparte sau  avariate ca urmare a unor scurtcircuite, arcuri electrice etc, conductori dezizolati sau având izolaţia  deteriorata. 

 Este interzisa depozitarea sau amplasarea provizorie la inaltime (pe dulapuri, cuiere, etc.) a unor  obiecte care prin cădere ar putea provoca accidente. 

 Pardoseala din încăperile de lucru si din grupurile sanitare trebuie păstrata curata si uscata astfel  incat sa nu existe pericol de alunecare sau impiedicare. Trebuie semnalata si remediata orice defecţiune  in pardoseala. 

 In caz de inghet sau polei, zona de circulaţie aferenta sediului firmei trebuie curăţata de zăpada si  acoperita cu materiale antiderapante care sa elimine riscul de accidentare prin alunecare. 

 Orice deplasare dintr-o incapere in alta se va efectua atent, cu fata inainte. Deschiderea uşii se va  executa lent pentru a nu accidenta vreo persoana aflata in imediata ei apropiere. De asemenea, urcatul  si coborâtul treptelor trebuie făcut cu atenţie. 

 Cand trebuie luat un obiect aflat la inaltime, obligatoriu se va folosi o scara sigura si nu una  improvizata din scaune, cutii, sertare.

 Uşile cu geamuri trebuie manevrate atent. Este interzisa sprijinirea sau impingerea de sticla uşilor. 

 La ieşirea din clădire, orice persoana se va asigura in toate direcţiile ca sa nu fie surprinsa de vreun  mijloc de transport. 

 In intersecţii trebuie sa se circule pe partea dreapta, mergând incet, pentru evitarea coliziunii cu o  alta persoana sau un mijloc de transport, care ar veni din sens opus ori de dupa coltul clădirii. 

 In timpul programului trebuie folosita o incaltaminte corespunzătoare pentru evitarea oricărei  surse de accident. 

 Pentru protecţia personalului care face curăţenie, cioburile de sticla trebuie invelite si depuse la  vedere astfel incat sa poată fi uşor identificate. 

 Este interzis sa se improvizeze podeţe formate din scaune, cutii, sertare, aşezate unele peste  altele, deoarece, nefiind stabilite, exista pericolul de răsturnare. 

 Este interzisa atingerea maşinilor in funcţiune, a tablourilor electrice, etc. 

 Nu se vor purta discuţii cu personalul care lucrează la maşini. 

 Nu se vor indeparta dispozitivele de protecţie ale maşinilor aflate in funcţiune. 

 In locurile in care sunt afişate semne de avertizare, se va intra numai in prezenta personalului  autorizat, care va lua masurile corespunzătoare de securitate. 

 Este interzis fumatul in toate spatiile societăţii. 

 Totdeauna trebuie sa se privească in direcţia de mers, iar atunci cand se transporta pachete cu  braţele, aceste pachete nu trebuie sa impiedice vizibilitatea. 

 Pardoselile din incaperi trebuie sa fie intretinute iar urmele de apa sau ulei se vor inlatura imediat.  Trebuie semnalata orice defecţiune in pardoseli (sparturi, rupturi ale mochetei, linoleumului, etc...). 

 Pentru protecţia personalului de curăţenie, cioburile de sticla trebuie invelite si depuse la vedere  astfel incat sa poată fi uşor identificate. 

 Pentru ridicarea obiectelor, efortul trebuie făcut cu muşchii picioarelor si nu cu muşchii  spatelui. Trebuie evitate intinderile rapide ale braţelor si intoarcerile bruşte. 

 Personalul din birouri care se deplasează in secţiile productieţ trebuie sa respecte următoarele  norme obligatorii:  

· sa folosească imbracaminte cat mai strânsa pe corp,  

· sa circule numai pe caile de acces special marcate  

 Inainte de folosire a unui scaun, trebuie constata starea lui, dupa care se aseaza intr-o poziţie cat  mai stabila, evitandu-se aşezarea pe marginea lui. 

 Inainte de îndepărtarea unui scaun de birou, trebuie sa se asigure ca nu exista pericolul de a se  răsturna sau de a lovi alta persoana.

 Este interzisa urcarea pe scaunul cu ax pentru a lua un obiect de la inaltime. Pentru aceasta  se recomanda un taburet solid, un podium sau o scara corespunzătoare. 

 Pentru evitarea impiedicarilor, sertarele birourilor, fisetelor sau ale dulapurilor trebuie  ţinute inchise. 

 Pentru evitarea prinderii degetelor, trebuie apucate bine mânerele atunci cand se inchid sertarele  birourilor ori uşile caselor de bani. 

 Este interzisa deschiderea in acelaşi timp a mai multor sertare din partea de sus, deoarece ele pot  aluneca si, prin cădere, pot provoca accidente. 

 Pentru asigurarea unei bune stabilităţi este necesar ca obiectele grele sa fie aranjate in sertarele  de jos. 

 Trebuie semnalata personalului de deservire orice defecţiune apăruta in buna funcţionare a  pieselor de mobilier: muchii crăpate, parti lipsa, etc.

 

Instructiuni proprii de Securitate si Sanatate in Munca pentru personal tesa - model actualizat la data de 11 Iulie 2024