instructiuni proprii masaj ssm

INSTRUCTIUNI PROPRII DE S.S.M.  

IN ACTIVITATEA DE MASAJ 

GENERALITATI: 

Prezentele instructiuni de securitate si sanatate in munca sunt elaborate in  baza H.G. 1425/2006 care stabileste Normele metodologice de aplicare a Legii  319/2006 cu privire la Securitatea si sanatatea in munca, fara a le adduce atingere  si fara a le modifica. 

Scopul instructiunilor de securitate si sanatate in munca este Acela de a  particularize si concretiza masurile de prevenire a comportamentului  accidentogen al executantului in raport cu conditiile reale ale procesului de  munca. 

Deasemenea prezentele instructiuni au rolul de a implementa respectarea  masurilor de protective, precum si constientizarea lucratorilor in privinta  necesitatii respectarii masurilor de securitate, atat fata de persoana lor cat si in  raport cu celelalte personae participante la procesul de munca. 

RESPONSABILITATI: 

DIRECTOR / ADMINISTRATOR 

In calitate de organizator si coordonator al procesului de munca, are  obligatia de a asigura resursele financiare si baza materiala necesare respectarii  masurilor de securitate si sanatate in munca , precum si asigurarea unui climat  optim de desfasurare a procesului de munca. 

Deasemenea, in baza H.G. 355/2007 privind asigurarea asistentei medicale  a angajatilor, care este parte integranta a legislatiei privind securitatea si sanatatea  in munca, Administratorul va fi permanent preocupat de asigurarea suportului /  climatului necesar asigurarii sanatatii lucratorilor. 

LUCRATOR: 

In timpul desfasurarii procesului de munca, in activitatea de maseur , se  vor respecta urmatoarele masuri de securitate si sanatate in munca: - prezenta la serviciu se va face cu cel putin 15 minute inainte de inceperea  programului, timp necesar pregatirii locului de munca si al materialelor necesare;

- echipamentul individual de protective va fi compus din : 

- tricou 

- sort 

- masca fata 

- in incinta (salonul) unde se desfasoara activitatea, va fi asigurat un iluminat  (natural sau artificial) adecvat, astfel incat sa nu se produca oboseala premature a  ochilor lucratorului; 

- se va asigura buna ventilatie a aerului, precum si o temperatura optima  desfasurarii activitatii; 

- lucratorul nu va folosi aparatura / instrumente electrice care prezinta  improvizatii la instalatia electrica; 

- aparatura electrica nu se va conecta la sursa de alimentare folosind mainile ude; - inainte de conectarea aparaturii / instrumentelor electrice la sursa de alimentare,  lucratorul va verifica starea fizica a aparaturii / instrumentelor care urmeaza a fi  folosite; 

- daca lucratorul observa ca aparatura electrica functioneaza defectuos va anunta  imediat conducatorul locului de munca care va solicita interventia unei personae  autorizate; 

- este interzisa interventia persoanelor neautorizate pentru remedierea  defectiunilor electrice;  

- daca aparatura electrica nu functioneaza in parametric, se interzice folosirea  acestuia in procesul de munca; 

- pentru activitatea de masaj se vor folosi numai produsele special destinate  acestui scop si avizate de catre ministerul sanatatii; 

- inainte de folosirea diferitelor substante specifice activitatii de masaj care  presteaza aceasta activitate va studia cu atentie instructiunile substantelor pe care  le foloseste si va fi informat de catre conducatorul locului de munca de riscurile  la care este supus in momentul folosirii acestora; 

- substantele folosite in activitatile de masaj se vor pastra intr-un loc special  amenajat, astfel incat sa nu poata fi confundate / amestecate cu alte substante; - dupa fiecare operatiune de masaj, aparatura si instrumentele folosite vor fi  imediat curatate si sterilizate’ 

ATENTIE!!! NU SE VOR FOLOSI INSTRUMENTE NESTERILIZATE DE  LA UN CLIENT LA ALTUL. 

- toate aparatele / instrumentele electrice vor avea fise tip SUCO (CU FIR DE  NUL) 

 

- pentru masaj se vor folosi instrumuntele special destinate, fara a fi schimbate  sau inlocuite fara acordul conducatorului locului de munca 

NORME DE IGIENA 

Avand in vedere riscul de imbolnavire cu HIV (SIDA), hepatite virale cu  transmitere prin sange , infectii cutanate (panaritii , abcese , micoze) , etc. ,  instrumentarul si materialele utilizate in unitatile de masaj se vor steriliza dupa  fiecare persoana , prin caldura umeda sub presiune (autoclavare) caldura uscata  (poupinel) sau prin procedee chimice. 

Dezinfectia : reducerea numarului de germeni de pe instrumentar ,  suprafete 

Sterilizarea : distrugerea in totalitate a germenilor (microbilor) Pentru prevenirea bolilor mentionate mai sus nu este suficienta efectuarea  dezinfectiei , ci este obligatory efectuarea sterilizarii a materialelor folosite in  aceasta activitate (prosoape , etc) 

INSTRUCTIUNI PROPRII S.S.M. 

Art.1 Angajarea personalului se va face numai dupa examinarea medicala  la un cabinet de “medicina muncii” , a testarii psihologice a aptitudinilor pentru  sarcina de munca pe care urmeaza sa o execute. 

Art.2 Dupa examinarea medicala , lucratorul va fi instruit si testat pe linie  de “Securitate si sanatate in munca” dupa care va fi acceptat la lucru. Art.3 Lucratorul trebuie sa isi desfasoare activitatea , in conformitate cu  pregatirea si instruirea sa , precum si cu instructiunile primite din partea  angajatorului , astfel incat sa nu expuna la pericol de accidentare sau imbolnavire  profesionala atat propria persoana , cat si alte persoane care pot fi afectate de actiunile sau omisiunile sale in timpul procesului de munca. 

Art.4 Lucratorii trebuie sa aiba calificarea si autorizarea necesara. Art.5 Lucratorii trebuie sa utilizeze correct aparatura, substantele  periculoase , echipamentul de lucru si alte mijloace de productie; Art.6 Lucratorii trebuie sa aduca la cunostinta conducatorului locului de  munca sis au angajatorului accidentele suferite de propria persoana; Art.7 Lucratorii trebuie sa isi insuseasca si sa respecte prevederile  legislatiei din domeniul securitatii si sanatatii in munca si masurile de aplicare a  acestora; 

Art.8 Lucratorii care isi desfasoara activitati in acest domeniu va fi instruit  in vederea cunoasterii si aplicarii regulilor de asepsie , dupa cum urmeaza:

- dezinfectia obiectelor de inventar 

- regulile de igiena individuala si colectiva  

- respectarea intocmai a procedeelor lucru privind examinarea , investigarea si  aplicarea tratamentelor 

Art.9 Lucratorii vor purta obligatoriu echipamentul de lucru din dotare care  consta in : halat , manusi de unica folosinta , masca de protectie , etc. , acesta  fiind inlocuit de cate ori este necesar 

Art.10 Lucratorii isi vor spala mainile cu apa si sapun inainte si dupa  contactul cu fiecare client 

Art.11 Este obligatoriu folosirea prosoapelor de unica folosinta in relatiile  cu clientii 

Art.12 Produsele folosite in activitatile specific masajului , vor avea  calificate de calitate si vor fi in termen de garantie 

Art.13 Folosirea aparaturii electrice se face numai dupa ce au fost verificate  , daca au cablurile electrice intregi , interventia si folosirea acestora se va face  numai cu maini uscate 

Art.14 Este interzis lucratorilor ca , in timpul desfasurarii activitatii , sa  manance sis a-si atinga gura sau fata cu mainile , deasemeni este interzis  depozitarea alimentelor in spatiile de lucru 

Art.15 In spatiile in care isi desfasoara activitatea , se va mentine in  permanenta curatenia 

Art.16 In spatiile de lucru este interzis fumatul